Søgeresultater

  • Engine

    OHC distribution: Vidste du hvilken type ventilfordeling det er?

    OHC-timing er en type ventiltiming af en stempelforbrændingsmotor, hvor knastakslen udover ventilerne også er placeret i topstykket. Betegnelsen for denne type distribution er afledt af det engelske navn OverHead Camshaft.

  • Engine

    Valvetrains markeringer: Hvad betyder de?

    Ventiltiming er en mekanisme, der bruger ventiler til at styre strømmen af ​​arbejdsgasser (luft, brændstof, udstødningsgasser) gennem en stempelforbrændingsmotor. Dette er den mest almindelige type mekanisk distribution, der hovedsageligt anvendes i firetakts forbrændingsmotorer.

  • Knastaksel

    Knastaksel: Hvordan virker det, og hvad vidste du ikke om det?

    Knastakslen er den aksel, der åbner indsugnings- og udstødningsventilerne på forbrændingsmotoren, og dermed tillader fyldning eller tømning af cylindrene. En knastaksel er et roterende håndtag, hvorpå knastene er placeret.

  • Engine

    Tandrem: Hvad er det til, og hvor ofte skal det skiftes?

    Tandremme spiller en nøglerolle i forbrændingsmotorer. De synkroniserer krumtapakslen og knastakselrotationen for at sikre korrekt ventiltiming, hvilket muliggør effektiv motorydelse.