Søgeresultater
-
Trocylinder 1.2 HTP: Er det dårlige omdømme stadig berettiget?
Motor 1.2 HTP fra bilproducenten Škoda er kendt af næsten alle, der interesserer sig for biler. Dens omdømme er dog meget delt – nogle værdsætter den for sin kompakthed og lave brændstofforbrug, mens andre kritiserer den for en række tekniske problemer, især i de tidlige versioner.
-
Nitrooxidsystem: Hvordan og hvorfor bruges det i biler?
Nitrooxid er oversat som nitrogenoxid (eller paradis-gas), der bruges i sundhedsvæsenet som bedøvelsesmiddel - men vi vil være interesserede i dets brug i biler.
-
Klassificering af biler efter deres klasse i Europa
Alle biler er placeret i en bestemt klasse, afhængig af deres ydre dimensioner, pris og slagvolumen og kraft af motoren under motorhjelmen. Den vigtigste parameter er bilens længde og akselafstanden på dens aksler.
-
Start-stop-system: Hvad er dets fordele og ulemper?
Start-stop-systemet findes i næsten alle nye biler i dag, i hvert fald i EU. Start-stop-systemet kan automatisk slukke for motoren, når bilen standser og er i tomgang.
-
Motorstarter: Hvordan fungerer det, og hvordan vedligeholdes det?
Motorstarteren er en enhed med en primær funktion, der tillader motoren at starte og køre. Det omdanner elektrisk energi til mekanisk energi. En starter er nødvendig for alle motorer, der ikke selv kan generere drejningsmoment ved start.
-
Ujævn tomgang af motoren: De 10 mest almindelige årsager
Grov tomgang plager mange chauffører af både gamle og nye biler. Nogle chauffører ignorerer dog dette problem og er ikke engang klar over, hvor stor en fejl de laver.