Søgeresultater
-
Brændstofindsprøjtning: Hvordan fungerer tilberedning af blandingen?
Brændstofindsprøjtning er en metode til at forberede en blanding af brændstof og luft til forbrændingsmotorer. Brændstofindsprøjtningsprincippet består i at sprøjte brændstof ind i indsugningsrøret, indsugningskanalen, kammeret, cylinderen eller kompressionsrummet gennem en lille åbning eller indsprøjtningsdyse.
-
Benzinmotor med direkte indsprøjtning: Hvordan virker den?
En gnisttændingsmotor med direkte brændstofindsprøjtning er en type stempelforbrændingsmotor, der i modsætning til en gnistmotor med enkeltpunkts eller multipunkts brændstofindsprøjtning eller karburatormetode til blandingsforberedelse ikke brænder kun en homogen blanding.
-
Enkeltpunkts brændstofindsprøjtning: Hvilken type indsprøjtning er det?
Enkeltpunkts brændstofindsprøjtning (eller kort sagt SPI) er en indirekte brændstofindsprøjtning, hvor brændstof indsprøjtes via en enkelt indsprøjtningsventil i et fælles indsugningsmanifoldkammer opstrøms for gasspjældet.
-
Flerpunkts brændstofindsprøjtning: Hvilken type indsprøjtning er det?
Multi-point brændstofindsprøjtning er angivet med MPI (Multi Point Injection) forkortelsen. Ved denne type indsprøjtning indsprøjtes brændstof før indsugningsventilen ved hjælp af indsprøjtningsventiler, der er tildelt individuelle cylindre.
-
Common Rail: Hvordan fungerer det, og hvad er dets fordele?
Common Rail, forkortet CR, er et brændstofindsprøjtningssystem til benzin- og dieselmotorer. Common Rail-systemet er udstyret med et højtryksbeholder, der kan modstå brændstofpumpens høje tryk.