Søgeresultater
-
Bildrift om vinteren: 16 myter og fakta. Kan du skelne dem fra hinanden?
At køre om vinteren kan have sin charme, men det kan også give mange bekymringer og problemer. Og vi mener ikke kun den iskolde og snedækkede vej, men især de lave temperaturer, som vores biler ikke kan lide.
-
Akvaplaning: Hvordan forebygges det, og hvordan håndteres det?
Akvaplaning er et farligt fænomen, der opstår, når et køretøjs dæk mister kontakten med vejbanen på grund af et lag vand. Resultatet er tab af trækkraft, styretøj og køretøjskontrol, selv ved opbremsning.
-
EDS: Hvad er det elektroniske differentialespærresystem til?
EDS, eller elektronisk differentialespærre, er et system, der beskytter bilen mod udskridning under acceleration eller bremsning. Det er nyttigt, især på glatte overflader, og op til en vis hastighed.
-
Højt brændstofforbrug: 14 mest almindelige årsager
Brændstofforbrug er en af de vigtigste faktorer ved køb af bil, især for folk, der bruger deres bil dagligt og opnår høje kilometertal hver måned.
-
Dækmærker Forklaret: Hvad betyder koden på dækket?
Dækmærker kan forvirre mange mennesker, da de ikke kan finde rundt i forskellige tal og bogstaver på dækket. Mærkningerne formidler vigtig information om dæk, såsom størrelse, specifikationer og hvilken slags sikkerhedsstandarder, der blev opfyldt.
-
Run-flat-dæk: Hvordan adskiller de sig fra standarddæk?
Run-flat-dæk er, som navnet antyder, designet til at give dig mulighed for at køre op til 80 km (50 miles), afhængigt af dæktypen, med en begrænset hastighed på 80 til 90 km/t (50 mph) i tilfælde af punktering eller tryktab.