Søgeresultater
-
Chassis og bremser: Identificer fejlen ved den typiske lyd
Velkommen til næste del af vores serie om bilfejl, som dine ører kan registrere. Den tidligere artikel om diagnosticering af funktionsfejl ved at høre fokuserede på bilens udstødningssystem.
-
Løbsk diesel: Hvad skal man gøre, når man ikke kan slukke for motoren?
Løbsk diesel, eller runaway diesel, er en funktionsfejl, der forhindrer dieselmotoren i at slukke og fører til dens selvdestruktion. Sådan en situation kan skræmme mange mennesker, fordi motoren brøler og producerer enorm røg.
-
Lambdasondefejl: Hvad er årsagen?
En funktionsfejl i lambdasonden kan være årsag til øget brændstofforbrug og hård tomgang eller uregelmæssig motordrift. I dagens artikel vil vi tale om, hvordan en funktionsfejl i lambda-sonden manifesterer sig, og hvilke problemer det forårsager.
-
Biludstødningsrøg: Hvilket problem indikerer farven?
I totaktsmotorernes tid var røg fra udstødningen ikke noget særligt. Næsten hver eneste bil røg. Nu om dage ryger moderne biler praktisk talt ikke, men når de starter, betyder det ballade. Røg fra udstødningen kan advare dig om et muligt problem eller motorfejl, og farve spiller en afgørende rolle i diagnosen – den fortæller dig, hvilken slags fejl, der er tale om.
-
Massestrømssensor: Hvad gør den, og hvad er dens funktionsfejl?
Masseflowsensoren måler luften, der strømmer gennem indsugningsmanifolden ind i forbrændingsmotoren. Det kan normalt findes i indsugningsmanifolden, bag luftfilteret og foran gasspjældet.
-
Gasspjæld: Sådan fungerer den og dens mulige funktionsfejl
Gasspjældet styrer lufttilførslen til motoren. Det bruges af benzinmotorer, men også af nogle moderne dieselmotorer. Gasspjældet er placeret i indsugningssystemet og er mekanisk eller elektronisk forbundet med gaspedalen.