Søgeresultater

  • Engine

    OHC distribution: Vidste du hvilken type ventilfordeling det er?

    OHC-timing er en type ventiltiming af en stempelforbrændingsmotor, hvor knastakslen udover ventilerne også er placeret i topstykket. Betegnelsen for denne type distribution er afledt af det engelske navn OverHead Camshaft.

  • BMW - Valvetronic

    Valvetronic: Hvordan fungerer det variable ventilløftsystem?

    Valvetronic er en betegnelse for BMW-motorer udstyret med et variabelt ventilløftsystem. Det er et system, der kombineret med variabel ventiltiming gør det muligt at ændre positionen af ​​knastakslen uafhængigt af krumtapakslens position. Det kan også ændre løftet og længden af ​​den tid ventilen er åben.

  • MIVEC

    MIVEC: Variabel ventiltiming og ventilløft

    MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) er en betegnelse for motorerne fra bilfirmaet Mitsubishi, udstyret med et system med variabel ventiltiming og ventilløft.

  • Engine

    Valvetrains markeringer: Hvad betyder de?

    Ventiltiming er en mekanisme, der bruger ventiler til at styre strømmen af ​​arbejdsgasser (luft, brændstof, udstødningsgasser) gennem en stempelforbrændingsmotor. Dette er den mest almindelige type mekanisk distribution, der hovedsageligt anvendes i firetakts forbrændingsmotorer.

  • BMW Vanos

    Variabel ventiltiming: Hvordan fungerer denne teknologi?

    Variabel ventiltiming, eller variabel timingfordeling, er en teknologi, der gør det muligt at optimere parametrene for en fire-takts forbrændingsmotor, og derved øge dens ydeevne og reducere brændstofforbruget.