Søgeresultater
-
OHC distribution: Vidste du hvilken type ventilfordeling det er?
OHC-timing er en type ventiltiming af en stempelforbrændingsmotor, hvor knastakslen udover ventilerne også er placeret i topstykket. Betegnelsen for denne type distribution er afledt af det engelske navn OverHead Camshaft.
-
Valvetronic: Hvordan fungerer det variable ventilløftsystem?
Valvetronic er en betegnelse for BMW-motorer udstyret med et variabelt ventilløftsystem. Det er et system, der kombineret med variabel ventiltiming gør det muligt at ændre positionen af knastakslen uafhængigt af krumtapakslens position. Det kan også ændre løftet og længden af den tid ventilen er åben.
-
MIVEC: Variabel ventiltiming og ventilløft
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) er en betegnelse for motorerne fra bilfirmaet Mitsubishi, udstyret med et system med variabel ventiltiming og ventilløft.
-
OHV-fordeling: Hvilken type ventilfordeling er det?
OHV timing er en type stempelforbrændingsmotor ventil timing, hvor ventilerne er placeret i cylinderhovedet, og knastakslen er placeret i motorblokken. Betegnelsen for denne type distribution er afledt af det engelske navn Overhead Valve.
-
Valvetrains markeringer: Hvad betyder de?
Ventiltiming er en mekanisme, der bruger ventiler til at styre strømmen af arbejdsgasser (luft, brændstof, udstødningsgasser) gennem en stempelforbrændingsmotor. Dette er den mest almindelige type mekanisk distribution, der hovedsageligt anvendes i firetakts forbrændingsmotorer.
-
Modifikation af cylinderhoved: Hvordan øger det motorens ydeevne?
Ændring af topstykket er en populær, men teknisk krævende måde at øge motorydelsen. Så i denne artikel vil vi se på de mulige ændringer af cylinderhovedet og dets tilbehør.