Søgeresultater
-
Bremsenvæske: Hvad bruges det til, og hvilke betegnelser findes der?
Bremsenvæske er en uundgåelig del af hvert køretøj med hydraulisk bremsesystem. Den sikrer overførslen af den nødvendige kraft til at bremse eller stoppe køretøjet. Forkert valg eller forsømmelse af vedligeholdelse kan have stor betydning for køresikkerheden.
-
Adaptive Drive: Hvordan fungerer BMWs aktive chassiskontrolsystem?
Adaptive Drive er et system med aktiv chassisregulering, udviklet af bilfirmaet BMW. Dette system giver dig mulighed for at justere egenskaberne for bilens chassis, i henhold til førerens krav eller automatisk afhængigt af køreforhold og vejkvalitet.
-
Quattro: Hvordan fungerer firehjulstræk?
Quattro er betegnelsen for det firehjulstræk, der bruges af bilfirmaet Audi. Alle Audi-bilmodeller, der er udstyret med firehjulstræk, bærer denne betegnelse.
-
Nitrooxidsystem: Hvordan og hvorfor bruges det i biler?
Nitrooxid er oversat som nitrogenoxid (eller paradis-gas), der bruges i sundhedsvæsenet som bedøvelsesmiddel - men vi vil være interesserede i dets brug i biler.
-
Valvetronic: Hvordan fungerer det variable ventilløftsystem?
Valvetronic er en betegnelse for BMW-motorer udstyret med et variabelt ventilløftsystem. Det er et system, der kombineret med variabel ventiltiming gør det muligt at ændre positionen af knastakslen uafhængigt af krumtapakslens position. Det kan også ændre løftet og længden af den tid ventilen er åben.
-
MIVEC: Variabel ventiltiming og ventilløft
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) er en betegnelse for motorerne fra bilfirmaet Mitsubishi, udstyret med et system med variabel ventiltiming og ventilløft.